Sensizlik

Sensizlikten bahsetmek istiyorum sevgilim
Mart başıydı gittiğinde
Koca bir mevsim geçti senden bu yana
Güneş daha bi erken kucaklar oldu dağları
Ay daha bi geç gelir oldu buluşmalara
Günler bile uzadı yokluğunda.

Sensizlikten bahsetmek istiyorum sevgilim
Eğer bir şiir olsaydın şu naçizane defterimde
Henüz yazamazdım seni
Kaldıramazdı kalemim zeyrekliğini
Hayır, mübalağa yoktur benim aşkımda
Sessizce meyus bir tavrım vardır sadece.

Sensizlikten bahsetmek istiyorum sevgilim
Mutsuzluklar peşi ardı kovalanıyor ıssız gönlümde
Efkunkâr gözlerin artık çok uzaklarda ışıldıyor
Kül gibi sirayet eden gülüşlerimiz şimdi nerde
Sen, sensizliği bilmiyorsun
Gülüşlerin felaket gibi yağar gecelerime.

The Night

I was high, you were high that night
The song was playing  in the background
The moment turned to ‘fire on fire’
Changed the direction of the night

I was emotional, you were nervous that night
On the table full of wine and silence all around
Feeling the souls that confluent
Changed the direction of the rest of  nights.

Farkındalık Ve Meditasyon

Pek çok insanın farkındalık hakkında kafa karıştırıcı bulduğu şey, farkındalığın meditasyon sırasında mevcut olup günün geri kalanında kaybolan bir zihin durumu olduğunu sanmasıdır. Farkındalık özünde çok açık bir kelimedir. Zihnin, hayatında olan olaylara, yaptığınız hareketlere ve var olduğunuz alana tam anlamıyla katılmış olmasını sağlar. Zihin günlük işlerle, geçmişteki olaylarla ya da gelecek kaygısıyla o kadar meşgul olur ki vücut ile bağlantısı zayıflar. Bu durum da anksiyeteye yol açar. Farkındalık, stresi veya hayattaki diğer zorlukları ortadan kaldırmaz bunun yerine zorlu durumlar nedeniyle ortaya çıkan ve hoş olmayan duygu veya düşüncelerin farkına vararak, bunları şu anda nasıl ele alacağımız konusunda daha fazla seçenek elde etmenize yardımcı olur.

Farkındalık ve Günlük Yaşam

Farkındalıkla stres veya zorluklarla karşılaşıldığında sakin ve empati göstererek tepki verme şansınızı arttırırsınız. Tabi ki farkındalık uygulamak asla sinirlenmeyeceğiniz anlamına gelmez. Bunun yerine zaman zaman ortaya çıkan öfke ile nasıl tepki vermek istediğiniz konusunda sizi düşünmeye iter. Meditasyon, farkındalığı öğrenmek için bir eğitim zeminidir. İlk etapta, burada ve şu anda sınırlı bir zaman diliminde farkındalığa aşina olmak için pratik yapıyorsunuz. Zihin ne kadar uzaklara süzülse de, farkındalık zihni şu an nerede ve ne yapmakta olduğunuza, ne hissettiğinize geri çeker. Bununla birlikte zamanla ve düzenli olarak farkındalık uygulaması yapmak gün boyunca var olma yeteneğinizi de geliştirme konusunda katkıda bulunur.

Farkındalık Nedir?

Farkındalık insanın anda tam olarak bulunabilmesi, nerede ve ne yaptığının farkında olma kabiliyetidir. Olaylara aşırı tepkiler vermeyi engeller. Farkındalık, yaratılacak bir şey değil hali hazırda her insanda olan doğuştan gelen bir yetenektir. Sadece ona nasıl erişileceğini öğrenmek gerekir. Ayakta, yürürken, otururken veya uzanırken yapılan meditasyonlar ile farkındalığa erişmek mümkündür. Yoga ve diğer yapılan sporlar ile meditasyon farkındalıkla birleştiğinde daha iyi sonuçlar verir.

Farkındalık ve Meditasyon

Meditasyon esnasında zihninizi gözlemleyerek stresi azaltır, performansınızı arttırır, iç görü ve farkındalık kazanırsınız. Farkındalık meditasyonu ile yaşantınızda yargılamayı bırakmayı ve zihnin kendi işleyişi hakkında bir serüvene çıkmayı tecrübe etmekle birlikte bu tecrübelerin sıcaklığı ve nezaketi ile kendinize hatta başkalarına da yaklaşmanız için zamanınız olur. Farkındalık aynı zamanda öz kabulü de kapsar yani düşünce ve duygularınıza yargılamadan yaklaşmanızı sağlar. Örneğin belirli bir düşüncenin ya da hissin doğru veya yanlış olup olmadığına inanmadan fark etmenize yardımcı olur. Farkındalığı uyguladığınızda, geçmişi yeniden şekillendirmek ya da geleceği hayat etmek yerine, şu anda algıladığımız şeylere uyum sağlar.

Farkındalığın Hayatınıza Etkileri

  • Farkındalık stersi azaltır.
  • Farkındalık depresyonu azaltır.
  • Farkındalık uykusuzluğu giderir, iyi olma duyunuzu arttırır. Uyuşukluğu azaltarak gündelik zihinsel ve fiziksel enerjinizi arttırır.
  • Farkındalık duygusal ve sosyal zekanızı geliştirir. Empati yeteneğinizi arttırır. İlişkilerinizi geliştirir.
  • Farkındalık sağlığa iyi gelir ve bağışıklık sistemini geliştirir.
  • Farkındalık odaklanmanızı arttırarak işte ve evde verimliliğinizi arttırır.
  • Farkındalık mutluluk seviyenizi arttırır.

    Farkındalık Hakkında Bilmeniz Gereken 8 Bilgi
  1. Farkındalık belirsiz bir şey değildir. Zaten yaptığınız ve olduğunuz bir şeydir. Birçok şekilde ya da isimle var olur.
  2. Farkındalık yapılan özel bir eylem değildir. Var olduğunuz kişiyi değiştirmeniz gerekmez. Bu doğuştan gelen yeteneği kendiniz, sevdikleriniz, dostlarınız, komşularınız hatta iş arkadaşlarınızın faydası için basit uygulamalarla geliştirebilirsiniz.
  3. Değişmenize gerek yok. Kim olduğunuzu değiştirmeyi amaçlayan ya da bir şey olmanız isteyen sistemler sizi başarısızlığa sürükler. Farkındalık, kim olduğunuzu en iyi şekilde anlamaya ve geliştirmeye odaklıdır.
  4. Farkındalık, dönüştürücü bir toplumsal fenomen olma potansiyeline sahiptir.
  5. Herkes yapabilir. Farkındalık uygulamaları evrensel insani nitelikleri geliştirir. Kimsenin inancını değiştirmesini gerektirmez. Herkes faydalanabilir ve öğrenmesi kolaydır.
  6. Farkındalık bir yaşam biçimidir ve uygulamalardan daha fazlasıdır. Her şeye farkındalıkla yaklaşmanızı ve özen göstermenizi sağlar. Böylece stresi azaltır. Hayatınızı daha iyiye götürür.
  7. Uygulamalar bilimsel olarak kanıtlanmıştır. İnanç konusuna eğilmek zorunda değilsiniz. Hem bilimsel çalışmalar hem de deneyimler sağlığınız, mutluluğunuz, ilişkileriniz ve işiniz için olumlu fayda sağladığını göstermektedir.
  8. Yeniliğe yol açar. Dünyanın artan karmaşıklığı ve belirsizliği ile uğraşırken, farkındalık sizi bu penceren uzaklaştırıp uzlaşılamayan konulara esnek yaklaşmanızı sağlar.

Meditasyon Sadece Kafanda Değil

Meditasyon yapmayı düşündüğünüzde, düşüncelerinizi düşünmeye başlarsınız. Kafanızda geçen olaylar hakkında yapacağınız şeyleri düşünürsünüz. Sanki bu düşünceler taşımak zorunda kaldığınız ağır çuvallar gibidir. Her düşüncenin kafanızda yer etmesi sizi strese sokar.

Meditasyon vücutta başlayıp vücutta biter. Nerede olduğunuza ve ne yaptığınıza zaman ayırmanızı sağlar. Bu süreç öncelikle vücudunuzun farkında olmanızla başlar. Bu uygulamalar sakinleştiricidir. Eğer vücudunuza bir şans verirseniz zihniniz de buna uyum sağlar.

Meditasyon,

  • Düşünce ve duyguların öz farkındalığı
  • Beden farkındalığı
  • Hafıza
  • Öz benlik ve duygu düzenlemesi
  • Beynin bölümleri arasındaki iletişim için çok yararlı bir uygulamadır.

Meditasyona Başlarken

Meditasyon pratiğinin bir aşaması olan oturuş, sizi belki kendinizi dengelemeniz veya hayatın karmaşasına geri dönmeden önce bir rahatlama anı bulmak için kullanılan bir duruş uygulamasıdır. Fiziksel zorluk yaşayacağınız ve durum söz konusu ise bu duruşu kendinize göre değiştirebilirsiniz.

  1. Oturun. Nereye oturduğunuz fark etmez. Bu bir sandalye, meditasyon minderi, bir park bankı ya da dik duruş sağlayacak bir koltuk olabilir.
  2. Öncelikle bacaklarını fark et. Bir minderin üzerindeyseniz bacaklarınızla bağdaş kurun veya zaten bir yoga duruşu yapıyorsanız, o pozisyonda devam edebilirsiniz. Bir sandalyede oturuyorsanız ayaklarınız yere değsin.
  3. Vücudunuzu dikleştirin fakat sertleştirmeyin, rahat bir oturuşunuz olsun. Omurganız doğal eğriliğinde olmalı. Başınız ve omuzlarınız rahat olsun.
  4. Kollarınızı dizlerinizin üzerinde olsun.
  5. Çeneyi rahat bırak. Bakışlarınızın yavaşça aşağı doğru düşmesine ve göz kapaklarınızın kapanmasına izin verin. Meditasyon yaparken gözleri kapatmak zorunlu değildir. Dilerseniz yanan bir muma ya da bir objeye odaklanmadan bakabilirsiniz.
  6. Birkaç dakikalığına anda kalın. Rahatlayın.
  7. Nefesinizi fark edin. Nefes alıp verirken nefesinizi takip edin ve odaklanın. Belki aklınızdan o gün yaptığınız bir eylem ya da yapacağınız bir iş geçiyor olabilir. Bunu fark ettiğinizde birkaç saniye ya da bir dakika içinde tekrar nefesinize odaklanın. Kendinizi yargılamaya ya da düşüncelere takılmaktan vazgeçin. Havanın nasıl ciğerlerinize dolup boşaldığını düşünün.
  8.  Uygulama işte bu kadar. Genelde çok basit olduğu söylenir fakat önemli olan uygulama yapmaya devam etmektir. Ancak o zaman güzel sonuçlar alabilirsiniz.

Meditasyon ve Yoga

Farkındalık yoganın her zaman önemli bir yönü olmuştur. Farkındalık Yogası ise günümüzde yeni çıkan bir yoga biçimidir. Geleneksel Budist farkındalık öğretilerinin yogada fiziksel pratiğine uyarlanmasıdır. Fiziksel olarak etkinlik sağlayarak farkındalık zihne daha derin kavrayışlar sunar. Yogayı bilinçli hale getirmek, o an girdiğiniz bütün pozlara karşı bir uyarı odağı yaratır. Böylece hareketli bir meditasyon biçimine dönüşür. Bu tür yoganın bir başka özelliği ise tepki vermek yerine gözlem üzerine durmasıdır.  Bu uygulama özellikle yoga pozunu yaparken zihninizi ve duygularınızı gözlemlemeye büyük önem vermektedir.

Sazım

Ben sensiz
Gecemi aydınlatacak, ne bir kibrit çakabilirim
Ne de bir şarkı söyleyebilirim usulca,
Ruhumun saklandığı ıslak kaldırımlarda.

Sensizlikle yapacağım her işim terstir benim
Elimde kalır sensiz yaptığım her şey
Edeceğim iki sözden biri senin yokluğun
Yiyeceğim her lokma yokluk üstünde bir sensizlik.

Aşağı çekilen ince iplerle süslenmiştir benim bedenim
Tenim bir çölün susuzluğu kadar muhtaçtır sana
İstemsizce sürüklenir gözlerim gittiğin yolların ardına
Düşüncelerim sensizliğe dolamıştır her bir yanını

Uyumak için çaredir bana haplar ve şuruplar
Yastığımla dertleştiğim kadardır yalnızlığım
Ağlamaklı gecelerin ardından güneş bile pusludur biraz
Ekmek kutusu kadar umutsuzdur sabahı bekleyişlerim

Sensizlikte imtihanım yıldızların varlığı kadar gerçek,
Evsizlerin düşleri kadar dokunulmazdır.
Dön artık şiirlerle süslenmiş sazım,
Gel ve bana en sevdiğim türküleri çağır.

Kadehlerin Dansı

Bir kadeh, iki kadeh derken
Elinde kalan onlarca gülüşten
Sadece birini sevebilmektir
Arzuyla hep istenen.

Bu süregelen sohbetler için
Şarapların mı tadı değişti
Yoksa damak tadımız mı
Geçen yılların üstünden

Artık düşmeye yer yok
Ne dans ederken ne de sadakatten
Uzaktaki dağları düşünmeden
Kendi bulutlarınla süzülürken